Lumo-asukasedut

My Lumo sopii hyvin Jonin taskuun

Lue koko juttuicon-read-more
Sulje artikkeli

My Lumo -palvelua ensimmäisten joukossa käyttämään päässyt vantaalainen Joni Okkola on positiivisesti yllättynyt palvelun helppokäyttöisyydestä ja selkeydestä. Plussaa saa erityisesti se, että kaikki omaan asumiseen liittyvät asiat ovat helposti löydettävissä ja hoidettavissa myös puhelimella.

Kun Lumo-asukkaiden uutta My Lumo -palvelua alettiin ottaa käyttöön helmikuussa 2019, Joni Okkola huomasi asiasta ilmoituksen oman kotitalonsa ilmoitustaululla.

– Kun näin, että talomme oli mukana pilotissa, ei mennyt montaa minuuttia ja olin jo kirjautunut palveluun pankkitunnuksillani ja aloittanut sivuston selailun kännykälläni.

TUPAS-tunnistautumista tarvitaan My Lumo -palvelussa vain ensimmäisellä kirjautumiskerralla, sen jälkeen tunnistautumiseen voi luoda omat tunnukset tai liittää sen Facebook- , Google- tai Microsoft-tiliin. Okkolakin liitti My Lumo -palvelun omaan Facebook-tiliinsä.

– Ei tarvitse muistaa erilaisia tunnuksia ja salasanoja, se helpottaa huomattavasti palvelun käyttöä.

Vähemmän palveluiden etsiskelyä

Okkolalle tärkeää My Lumo -palvelussa on, että siitä näkee heti, onko muistanut maksaa vuokran. Palvelun kautta pääse myös suoraan verkkopankkiin maksamaan sen. Muutkin asiat ovat hänen mukaansa hyvin esillä.

– Kaikki tarvittavat tiedot ovat nopeasti saatavilla. Aiemmin tuntui, että joutui pitkäänkin selailemaan ja etsiskelemään eri tietoja verkkosivuilta. Tämä uusi palvelu on paljon selkeämpi ja helppokäyttöisempi.

Esimerkiksi erilaiset tiedotteet ja ilmoitukset huomaan nyt helposti, mikä on tosi positiivista käyttäjälle. Yhtenä esimerkkinä hän mainitsee autopaikkojen varauksen, joka löytyy My Lumo -palvelusta helposti.

Joni Okkola antaa My Lumo -palvelulle kokonaisarvosanaksi 8+.
Joni Okkola antaa My Lumo -palvelulle kokonaisarvosanaksi 8+.

Mukana jatkokehittämisessä

My Lumo -palvelun ensimmäisiä käyttäjiä haastateltiin verkossa, jossa he vastailivat kysymyksiin, ja heidät myös haastettiin mukaan kehittämään palvelua eteenpäin.

– Tätä varten käytin palvelua melko laajasti, kävin varmaan joka sivun läpi monet kerrat ja mietin, puuttuisiko sieltä jotain. Kaikki tärkeät asiat olivat kuitenkin jo mielestäni pääasiassa saatavilla.

Palvelun selailu oli nuorelle miehelle myös opettavaista.

– En ollut esimerkiksi koskaan miettinyt, mistä löytäisin saunavuorojen varauksen. Se selvisi verkkokeskustelun avulla. Samalla ideoimme yhdessä, miten saunavuorojen varaamista voisi kehittää ja parantaa. Jännä nähdä, miten ideat etenevät!

Okkola antaa My Lumo -palvelulle kokonaisarvosanaksi 8+.

– On siellä varmasti vielä jonkin verran kehitettävää, mutta näin alussa palvelu toimii kyllä hyvin. Olen tosi tyytyväinen. Asiat löytyvät ja palvelua voi käyttää sekä puhelimella että tietokoneella missä vaan.

Lue lisää palvelun ominaisuuksista täältä.

Sulje artikkeli

Lähetä juttu itsellesi sähköpostiin, niin se pysyy muistissa ja voit palata siihen paremmalla ajalla.

Osoitettasi käytetään ainoastaan sähköpostiviestin lähettämiseen. Lue lisää tietoa henkilötietojesi käytöstä Kojamo-konsernissa täältä.