Lumo tuntee kaupunkikodit ja tietää mikä niissä toimii. Lue ja viihdy!

Pekka Kivistö Lumo
Kodin opas

Lumo on välittävä vuokranantaja

Lue koko juttu icon-read-more

Asiakkuuspäällikkö Pekka Kivistön työ on kehittää Lumo-kotien asukkaille asumisen palveluja, jotta asuminen olisi helppoa ja mukavaa – ja jotta asukas joskus saisi myös jotain pientä ekstraa. Kivistö on mies huvipuistopäivien Lumo Pihakoutsi -palvelun ja monen muun mukavan jutun takana.

Ykkösasia työssäsi?

Ihmiset, asukkaat. On hienoa saada tehdä työtä, jolla on oikeasti merkitystä ihmisten asumiseen ja asumismukavuuteen. Kun keskustelee ja tapaa Lumo-kotien asukkaita kuulee, mitä mieltä eri palveluista ollaan ja mihin suuntaan niitä kannattaa kehittää.

Ykkösasiat, joiden takia mielestäsi kannattaa asua Lumo-kodissa?

Lumo-kotien asukkaille halutaan tarjota paras mahdollinen asiakaskokemus. Me haluamme olla se hieman välittävämpi vuokranantaja, joka järjestää sujuvan arjen ohella asukkaiden elämään joskus pientä luksusta, vaikkapa nyt huvipuistotapahtuman.

Parasta palautetta saaneet Lumo-asukkaiden palvelut?

Monet asukkaat ovat kiitelleet Lumo-kodista toiseen muuttavan muuttolaatikkoetua ja todenneet sen helpottavan stressaavaa muuttoa.

Toinen hyvää palautetta saanut ja suosittu etu on maalietu. Lumo-asukas voi maalata kotinsa seinät haluamikseen, Lumo tarjoaa maalit ja muut tarvikkeet.

Lumo-asukkaiden palvelu, jota arvostat eniten?

Asukastapahtumat ja niiden järjestäminen on lähellä sydäntäni. Ne ovat loistavia tilaisuuksia tavata asukkaita ja vaihtaa kuulumisia

Uusimmat Lumo-asukkaiden palvelut?

Yhtenä uusimmista ovat yhteiskäyttöautot, joita Lumo-kotien asukkaille on tarjolla lähes jokaisella toimintapaikkakunnallamme. Yhteiskäyttöautojen tarve ja käyttö tulee lähitulevaisuudessa varmasti lisääntymään, ja monin paikoin Euroopassa nämä ovatkin jo luonteva osa kaupunkiliikkumista.

Samoin yksi uusimmista palveluistamme on Lumo Pihakoutsi -palvelu, jossa ohjattu ryhmäliikunta viedään lähelle asukasta. Pihakoutsi on liikunta-alan ammattilainen, jonka ohjauksessa liikutaan oman kodin lähiympäristössä hyödyntäen pihapiiriä ja lähiluontoa. Tämä palvelu on toistaiseksi käytössä vain Helsingin alueella.

Ykköstavat saada asukkaat mukaan palvelujen kehittämiseen?

Tavoitteemme on löytää ne palvelut, joita asukkaat oikeasti käyttävät ja kokevat hyödyllisiksi. Yksinkertaisin keino on kysyä sitä suoraan. Tällä hetkellä kysymme asukkaiden mielipidettä mm. asiakastyytyväisyystutkimuksella. Työn alla on myös asukkaiden osallistaminen nykyistä tehokkaammin palveluiden kehittämiseen – tästä kerrotaan lisää lähitulevaisuudessa.

Parhaat asukkailta saadut vinkit palvelujen parantamisekse?

Vaikea nimetä mitään yksittäistä vinkkiä, mutta monet jo käytössä olevista palveluista ja suunnitteillakin olevista ovat lähtöisin asiakaspalautteesta tai -toiveesta.

Ykkösneuvosi asukkaalle, joka haluaa vaikuttaa asumiseensa?

Otamme erittäin mielellämme vastaan kehitysehdotuksia palveluidemme parantamiseksi ja niitä voi välittää meille esim. asiakaspalvelumme tai oman isännöitsijän kautta. Jos on mielessä jokin oman talon palvelua tai asumisviihtyvyyttä parantava ehdotus niin sitä voi ideoida myös talon Lumo-tiimin kanssa porukalla.

Ykkösasiat, joiden kehittämiseen panostat tämän haastattelun jälkeen?

Kyllä se äsken mainitsemani asukkaiden aiempaa tehokkaampi osallistaminen palveluiden kehittämiseen on ykkösprioriteettejä lähitulevaisuudessa.

Kuka?

Pekka Kivistö

Perhe?

Aikuinen tytär ja eläkepäiviään viettävä labradorinnoutaja

Koti?

Helsingin Latokartanossa.

Tärkeintä omassa kodissa?

Sijainti hyvien ulkoilumaastojen äärellä, oma rauha ja kesäillat saunan jälkeen

Takaisin ylös

Lähetä juttu itsellesi sähköpostiin, niin se pysyy muistissa ja voit palata siihen paremmalla ajalla.

Muistutuksen lähettäessäsi hyväksyt, että sähköpostiosoitteesi tallennetaan Kojamo Oyj:n tietokantaan. Osoitetta käytetään ainoastaan sähköpostimuistutusten lähettämiseen. Lisää tietoa henkilötietojesi käytöstä VVO-konsernissa saat täältä.