Osoitteesta lumo.fi/asuminen löydät vinkkejä asumisen arkeen ja unelmiin.

Asukkaan apu

Avaimet

Lue koko juttu icon-read-more

Huoltoyhtiö tai Lumo-kotikeskus pitää kirjaa asunnon avaimista ja antaa avaimet uuteen asuntoosi kuittausta vastaan. Avaimet saat itsellesi henkilöllisyystodistusta vastaan. Lisäavaimet tilataan aina isännöitsijän kautta.

Mikäli asukas hakee lisäavaimen suoraan lukkoliikkeestä, kuitataan avain vastaanotetuksi siellä. Lukkoliike toimittaa kuittaustositteen huoltoyhtiölle. Varastokomeroon asukas hankkii oman riippulukon, jonka voi toki ottaa mukaansa asunnosta pois muuttaessa.

Avainten säilyttämisessä ja käsittelyssä kannattaa olla muutenkin huolellinen. Ilmoitathan kadonneista avaimista välittömästi isännöitsijälle.

Avaimen katketessa avaimen kaikki osat palautetaan huoltoyhtiöön. Asukkaalle tilataan uusi avain katkenneen tilalle.

Vuokrasuhteen päättyessä kaikki avaimet palautetaan huoltoyhtiöön, ellei paikallisesti ole sovittu, että ne palautetaan Lumo-kotikeskukseen.

Mahdollinen vakuusmaksu palautetaan sopimusehtojen mukaan avaimien palauttamisen jälkeen.

Mikäli asukas ei palauta vuokrasuhteen päättyessä kaikkia asunnon avaimia, asunnon lukot sarjoitetaan uudestaan vuokrasuhteen päättyessä. Sarjoittaminen tehdään silloin poismuuttavan asukkaan laskuun.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä isännöitsijään
Asiakaspalvelun yhteystiedot

 

Takaisin ylös

Lähetä juttu itsellesi sähköpostiin, niin se pysyy muistissa ja voit palata siihen paremmalla ajalla.

Muistutuksen lähettäessäsi hyväksyt, että sähköpostiosoitteesi tallennetaan Kojamo Oyj:n tietokantaan. Osoitetta käytetään ainoastaan sähköpostimuistutusten lähettämiseen. Lisää tietoa henkilötietojesi käytöstä VVO-konsernissa saat täältä.